بنر فروش آنلاین تجهیزات شبکه شرکت سایبرکانکت

فروشگاه آنلاین سایبرکانکت در راستای فروش آنلاین کلیه تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه و با طیفی کاملی از محصولات، به شما کمک خواهد کرد که به سادگی محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خرید نمایید.

پرینت

با توجه به کامنت های فراوان بازدیدکنندگان در مورد مشکلاتی که هنگام نصب یا استفاده از مودم های ADSL (کابلی و وایرلس) با آن مواجه شده اند بر آن شدیم که در یک مطلب جدا و تخصصی به معرفی سرویس ADSL، مفاهیم پایه ای وایرلس و راه حل مشکلات رایج استفاده کنندگان بپردازیم. در این مقاله سعی شده است بیشتر مشکلاتی را که تا به حال برای مصرف کنندگان پیش آمده و راه حل آنرا پوشش دهیم اما ممکن است این مطالب کامل نباشد. پس این مقاله به مرور تکمیل و موارد جدید مشاهده شده به آن اضافه خواهید شد

ADSL Connection آشنایی اولیه با سرویس ADSL:
سرویس ADSL یکی از راه های اتصال و استفاده از اینترنت بر بستر کابل های رایج فعلی تلفن است. یعنی برای توسعه و گسترش آن نیازی به کابل کشی جدید از سرویس دهنده اینترنت (که ISP نامیده میشود) به محل کاربر نهایی، نیست. این سرویس از سرعت دانلودی تا 24 مگابیت پشتیبانی میکند که البته بستگی مستقیمی به فاصله کاربر تا سوییچ مرکز مخابرات دارد. در عمل سرعت هایی تا حد 2 مگابیت قابل ارائه هستند. بیشترین فاصله مجاز کاربر تا مرکز مخابرات حدود 6 کیلومتر است.

مزایای استفاده از سرویس ADSL عبارتست از: عدم اشغال شدن خط تلفن، سرعت بسیار بالاتر نسبت به Dial-up، قابلیت به اشتراک گذاری راحت بین چند کاربر، اتصال دائمی و بدون نیاز به انتظار به اینترنت و ....

برای استفاده از سرویس ADSL نیاز به خرید اشتراک آن از یک ISP محلی و یک مودم ADSL می باشد. پس از درخواست شما برای اشتراک، ISP در مرکز مخابرات خط تلفن شما را به دستگاه های سرویس دهنده خود متصل می کند. نشانه فعال بودن سرویس اینترنت روی خط شما، روشن شدن چراغ ADSL مودم میباشد. سپس شما بعد از تنظیم مودم ADSL میتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

نکات مهم:

  1. سرویس ADSL روی خط تلفن ثابت و بدون اشتراک (PCM) قابل ارائه است.
  2. برای ارائه ADSL باید فاصله محل شما تا مخابرات کمتر از 6 کیلومتر باشد (البته نگران این مورد نباشید چون در مکان های داخل شهری معمولا این فاصله در حد مجاز قرار دارد.
  3. نشانه فعال بودن سرویس روی خط شما، روشن شدن چراغ ADSL مودم است.

 

این خلاصه ای بود از نحوه ارائه و کلیات سرویس ADSL

Ads

نحوه عیب یابی سرویس یا مودم ADSL
بیشتر مشکلات کاربران و البته مهم ترین آن عدم اتصال به اینترنت، حتی با تنظیم دقیق و جز به جز مودم طبق آموزش های این سایت می باشد. برای حل و پیدا کردن مشکل مراحل زیر را با دقت بررسی و چک کنید و اطمینان حاصل کنید که هر مرحله واقعا به درستی انجام گرفته است. برخی از این موارد ممکن است به نظر شما بسیار پیش پا افتاده، ساده و یا حتی خنده دار باشد، اما مطمئن باشد این موارد اتفاق افتاده است و راه حل بسیاری از مشکلات همیشه دور از ذهن ترین آنها نیست بلکه ساده ترین آنهاست. در این مراحل فرض شده است شما مودم را به درستی طبق آموزش ها و تصاویر مرتبط تنظیم و به کامپیوتر و خط تلفن وصل کرده اید. پس ابتدا آموزش نحوه تنظیم مودم خود را در قسمت آموزش های این سایت مطالعه و اجرا کنید. مراحل عیب یابی به دو بخش تقسیم شده است. ابتدا موارد کلی را بررسی و سپس به بررسی حل مشکلات در حالات خاص می پردازیم.

مراحل عمومی عیب یابی:
1. ابتدا از روشن بودن مودم و اتصال صحیح آن به خط تلفن و کامپیوتر (ابتدا فقط بوسیله کابل) مطمئن شوید.

2. از فعال بودن سرویس اینترنت خود مطمئن شوید. نشانه فعال بودن خط ADSL، روشن شدن چراغ ADSL  روی مودم می باشد. اگر چراغ ADSL روشن میشود ولی به اینترنت دسترسی ندارید ممکن است اشتراک شما تمام شده باشد. سرویس دهنده های اینترنت خط شما را تا چندین روز پس از اتمام اشتراک یا حجم مصرفی، باز هم فعال نگه می دارند. پس حتما پس از روشن شدن چراغ ADSL، بازهم فعال بودن اشتراک خود را با ISP چک کنید. اگر چراغ ADSL روشن نمیشود و ISP ادعا میکند که سرویس شما فعال است حتما با یک مودم دیگر روشن شدن چراغ ADSL را چک کنید و در صورت فعال شدن چراغ ADSL مودم دوم میتوان نتیجه گرفت که مودم اول خراب شده است (این ایراد شایع بوده و امکانپذیر است). در صورتی که چراغ ADSL مودم دوم (که از کارکرد آن اطمینان دارید) روشن نشد می توانید به سراغ ISP رفته و مطمئن شوید که سرویس غیر فعال شما را فعال خواهند کرد.

3. اگه شما مودم ADSL خود را تعویض کرده اید توجه داشته باشید که برخی از ISP ها شناسه سخت افزاری مودم قبلی شما را به عنوان تنها مودم معتبر برای استفاده از سرویس شما، قفل میکنند. یعنی با تعویض مودم، شما به هیچ وجه امکان اتصال به اینترنت را نخواهید داشت. این مورد را با ISP بررسی کرده و در صورت فعال بودن این حالت، مودم جدید را از خط تلفن جدا و سپس از ISP بخواهید تا خط شما را ریست کند. پس از آن مودم جدید را به خط متصل کنید. قفل کردن آدرس سخت افزاری مودم ها یک امکان امنیتی برای جلوگیری از سوء استفاده از اشتراک شماست ولی ممکن است این مشکل را ایجاد نماید.

4. پس از تنظیم مودم و فعال بودن سرویس اینترنت روی خط، چراغ اینترنت مودم ها روشن میشود (البته در حالت PPPoE که تمامی آموزش های این سایت به همین روش هستند) اگر در این حالت باز هم روی کامپیوتر خود اینترنت ندارید از سالم بودن کابل شبکه همراه مودم مطمئن شوید. سپس از تنظیمات صحیح کارت شبکه اطمینان حاصل کنید (در آموزش ها تشریح شده است). نشانه صحیح اتصال کابلی صحیح و تنظیمات صحیح کارت شبکه، چشمک زدن چراغ LAN روی مودم و روی کارت شبکه کامپیوتر است.

5. مودم های ADSL از روش های مختلفی برای اتصال به اینترنت بهره می برند. در ایران سرویس ADSL روی بستر PPPoE ارائه میشود. یعنی هنگام تنظیم مودم باید این حالت را انتخاب کنید. در این حالت مودم با استفاده از Username و Password ی که شما از ISP دریافت کرده و وارد نموده اید بصورت اتوماتیک به اینترنت متصل میشود و برای استفاده از آن روی کامپیوتر به هیچ کار خاص دیگری نیاز نیست. برخی از کاربران پس از تنظیم مودم به صورت PPPoE، باز هم روی ویندوز اقدام به ساخت کانکشن PPPoE می نمایند که لازم نیست و ممکن است باعث عدم اتصال سایر کامپیوتر ها به اینترنت شود. پس در حالتی که مودم را در مد PPPoE تنظیم میکنید دیگر کانکشنی نسازید. حالت دیگر مد بریج (Bridge) است. در این حالت مودم مانند یک پل ارتباطی عمل کرده و باید روی کامپیوتر خود کانکشن Broadband از نوع PPPoE بسازید. توجه کنید در این مد فقط و فقط اولین کامپیوتری که کانکشن PPPoE را اجرا کرده باشد به اینترنت متصل شده و سایر کامپیوتر ها متصل نخواهند بود. این حالت به ندرت و در موارد خاص استفاده میشود. تمام آموزش های این سایت بر مبنای PPPoE شرح داده شده است. پس اگر با کابل میتوانید به اینترنت متصل شوید و روی وایرلس مودم خیر، این مرحله را بررسی کنید.

6. بسیاری از کاربران بیان می کنند که در مودم بیسیمشان از طریق کابل به اینترنت دسترسی دارند اما روی اتصال وایرلس خیر، یعنی درحالی که به وایرلس متصل هستند ولی به اینترنت بیسیم دسترسی ندارند در این حالت موارد زیر را به دقت بررسی کنید:

  • اولین مشکل ممکن از ناشی از آیتم قبلی یعنی شماره 5 باشد. آیتم شماره 5 را بررسی کنید. (یعنی از کانکشن PPPoE در ویندوز استفاده نکنید!)
  • علت دیگر ممکن است از وجود دکمه خاموش روشن کردن وایرلس روی مودم ها باشد چون در مدل های خاصی دکمه ای جداگانه برای قطع و وصل وایرلس وجود داشته باشد و شما ناخواسته آنرا خاموش کرده باشید (البته در صورتی که اصلا به وایرلس دسترسی ندارید این حالت را چک کنید)
  • ممکن است تنظیمات آی پی کارت شبکه وایرلس دستگاه شما روی حالت دستی باشد. این مورد را چک کرده و روی اتوماتیک بگذارید (هم قسمت IP و هم قسمت  DNS). اگر IP دستی داده باشید نیز مشکلی وجود ندارد ولی باید در قسمت Default Gateway و DNS  هم آدرس IP مودم را وارد کنید.
  • در برخی موارد ممکن است درایور کارت شبکه وایرلس مشکل داشته باشد. سعی کنید آخرین درایور کارت شبکه دستگاه خود را دریافت و نصب کنید.

7. برای استفاده از مد PPPoE نیاز به تنظیم VPI و VCI روی مودم دارید. مقدار VPI معمولا 0 و مقدار VCI معمولا 35 (برای سرویس دهنده پارس آنلاین 59) است یعنی این مقادیر ممکن است در ISP های مختلف متفاوت باشد. این دو عدد را به درستی وارد کنید. اگر از این مقادیر مطمئن نیستید از ISP خود سوال کنید.

8. تقریبا در تمامی مودمها آیتمی به نام Dial On Demand (اتصال در صورت نیاز) وجود دارد. با فعال بودن آن، در صورتی که کامپیوتر های متصل به مودم، از اینترنت استفاده نکنند، پس از مدت کوتاهی مودم خود به خود از اینترنت قطع خواهد شد. این حالت برای جاهایی مناسب است که مدت زمان اتصال به اینترنت هم در صورت حساب مشتری تاثیر داشته و لحاظ میشود. در ایران ISP ها این مورد را در نظر نمیگیرند. توجه کنید که به محض اینکه کامپیوتری مجددا نیاز به اینترنت داشته باشد، مودم باز به صورت خودکار به اینترنت متصل میشود. اما در زمان قطع بودن اتصال، چراغ اینترنت مودم هم خاموش میشود و ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد. این آیتم در اکثر مودم ها بصورت پیش فرض غیرفعال است. اما برای اطمینان می توانید با استفاده از تصاویر مربوط به تنظیم مودم مکان انرا پیدا کرده و آنرا بررسی کنید که غیر فعال باشد. محل آن معمولا در صفحه ای قرار دارد که Username و Password اشتراک اینترنت را وارد میکنید.

9. یکی دیگر از مشکلات شایع در مودم های ADSL وجود نویز و خش خش روی تلفن متصل به همان خط، یا قطع شدن اینترنت همزمان با زنگ زدن یا زنگ خوردن تلفن می باشد، مطمئن باشید این مشکل ناشی از خرابی یا عدم اتصال درست اسپلیتر (با اسامی رایج دیگری مانند نویز گیر یا فیلتر ...) می باشد. ابتدا از اتصال صحیح آن مطمئن شوید بدین صورت که خط تلفن به ورودی آن متصل و پورتهای خروجی اسپلیتر به تلفن و مودم بصورت صحیح وصل شوند. قبل از اسپلیتر هیچ خط تلفنی نباید متصل باشد. اگر فاصله بین مودم و دستگاه تلفن زیاد هست بهترین و تنها ترین راه اصلاح سیم کشی تلفن بوده تا دستگاه ها بصورت کاملا درست متصل شوند. از هیچ گونه راه ابتکاری خود استفاده نکنید!!.

10. برخی اوقات شما نمی توانید وارد صفحه تنظیمات مودم شوید تا بتوانید آنرا تنظیم کنید. این مشکل ممکن است به علت عدم تنظیم صحیح کارت شبکه کامپیوتر شما باشد، پس ابتدا در قسمت آموزش های همین سایت روش تنظیم کارت شبکه به مودم را مطالعه و بررسی کنید. علت دیگر ممکن است از وجود پروکســــــــی روی کامپیوتر شما باشد که باید آنرا غیر فعال یا حذف کنید.

11. در برخی موارد دستگاه بعد از چند ساعت کار بصورت خودکار قطع شده و باید خاموش روشن شده تا مجددا به اینترنت متصل شود. در این صورت هنگام تنظیم دقت کنید که گزینه ای به نام Keep Alive در برخی مودم ها وجود دارد که می توانید آنرا فعال کنید و عددی برای آن به دقیقه وارد نمایید. این گزینه در هر چند دقیقه یکبار (که شما انتخاب میکنید) یک بسته داده ارسال خواهد کرد تا ارتباط شما در صورتی که خود از اینترنت استفاده نمی کنید باز هم فعال نگه داشته شود.

12. مشکل دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید این است که با Username و Password پیش فرض مودم ها (که معمولا admin و admin) است نمیتوانید وارد تنظیمات مودم شوید، ابتدا با یک مرورگر دیگر این مورد را چک کنید مثلا با کروم گوگل یا فایرفاکس یا اپرا، اگه مشکل کماکان وجود داشت ممکن است Username و Password را قبلا عوض کرده و اکنون فراموش کرده اید پس تنها راه آن، ریست کردن صحیح دستگاه مودم است. دکمه ریست مودم را در حالی که روشن است برای حدود 10 تا 20 ثانیه نگه دارید و با دقت به چراغ های مودم نگاه کنید، در لحظه ریست چراغ ها همگی کامل روشن و خاموش خواهند شد که نشاندهنده ریست درست دستگاه است. چند لحظه صبر کنید تا مودم بصورت کامل روشن شده و سپس برای وارد شدن به تنظیمات تلاش کنید. دقت کنید که دوباره باید تنظیمات مودم را انجام دهید. اگر موفق به ریست مودم نشدید یا بعد از ریست دوباره امکان ورود به صفحه تنظیمات را ندارید ممکن است دستگاه شما ایراد داشته باشد.

13. برخی دستگاه ها مانند سری های جدید TP-LINK یا D-LINK دارای مشکل خاموش روشن شدن پیاپی هستند، یعنی به محض اتصال وایرلس دستگاه خاموش و روشن میشود، (البته ممکن است بدون اتصال وایرلس هم این اتفاق بیافتد) این سری دستگاه ها مشکل سخت افزاری داشته و باید به گارانتی مراجعه کنید.

 

شما می توانید انواع مودم های ADSL و سایر تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه را از فروشگاه آنلاین سایبرکانکت تهیه نمایید.

Ads


این مقاله در حال تکمیل شدن است. پس خواهشمندیم در صورت بروز مشکلی خاص که در این مقاله شرح داده نشده، ما را مطلع نمایید تا به این مطلب اضافه شده و راه حل آن ارائه گردد. اگر هم این موارد به شما کمک کرده تا مشکلتان حل شود لطفا کامنت بگذارید تا آن مواردی که مهمتر هستند بیشتر بررسی و تشریح شود. پیشنهادات شما هم مشوق ما خواهد بود.

دیدگاه‌ها   

 
+18 #440 سعید یاوری 1394-04-04 15:39
به نقل از سمانه:
با سلام مودم من کاملا درست کار می کرد اما الان چراغ wifi خاموشه، با کامپیوتر میتونم وصل شم اما از wifi نمیتونم استفاده کنم ، چک کردم دکمه جداگانه واسه خاموش و روشن کردن wifi نداره، اگه میشه راهنمایی کنید

دستگاه شما خراب شده است.
نقل قول کردن
 
 
-3 #439 سعید یاوری 1394-04-04 15:37
به نقل از عرفان 007:
چگونه میتوان کانکشن broadband از نوع PPPoE را از ویندوز حذف کرد؟ایا با حذف ان وتنظیم دوباره مودم اینترنت وصل خواهد شد؟

شما در کنترل پنل، قسمت Network And Connection می تونید تمامی کانکشن را ببینید، حذف و یا اضافه کنید. وجود داشتن کانکشن تاثیری روی کار مودم نداره چون اون کانکشن باید توسط کاربر ویندوز کانکت بشه.
نقل قول کردن
 
 
0 #438 سعید یاوری 1394-04-04 15:21
به نقل از ashkan:
سلام یه سوال:وقتی چراغ قفل مودم رو روشن میکنم،بعد از چند دقیقه خاموش میشه.دوباره باید روشنش کنم.وقتی هم که خاموشه هر کس که بخواد میتونه بدون رمز وصل شه.مشکل چیه؟با سپاس از شما.

دوست عزیز اون دکمه مربوط به WPS هستش. با زدن اون دکمه مودم به مودم WPS میره(حدود 30 ثانیه) در این مدت هر دستگاه های که دارای مد WPS هست میتونه با زدن اون مد، به دستگاه شما وصل بشه. پس از اون دکمه فقط در موقعی که میخواید دستگاه وایرلس جدیدی رو بصورت آسان متصل کنید ، استفاده کنید نه همیشه!!!
نقل قول کردن
 
 
0 #437 سعید یاوری 1394-04-04 15:06
به نقل از عباسd:
سلام من یه مودم دی لینک دارم که وقتی به اینترنت وصل میشم گوشی تلفنم قطع میشه. می تونین راهنمایی کنین چیکارکنم؟

ممکنه اسپلیتر خراب باشه یا درست متصل نشده باشد.
نقل قول کردن
 
 
+1 #436 سعید یاوری 1394-04-04 15:05
به نقل از شهرام:
مجموعه زیر را در نظر بگیرید یک مودم زایکسل داریم که 4تا سیستم با مشخصات زیر تو مجموعه داریم :
1. لپ تاپ با ویندوز 7 ، برند HP
2. لپ تاپ با ویندوز ویستا ، برند توشیبا
3. لپ تاپ با ویندوز ویستا اورجینال ، برند سونی
4.پی سی با ویندوز اکس پی
که درحال حاضر به مودم وصلند ، حال این مودم را با یک مودم N12W ASUS- چایگزین می کنیم که در حالت جدید سیستم 3و4 بدون هیچ مشکلی وصل میشن ولی SSID مودم جدید در لیست ,wifi سیستم های 3و 4 نمیاد موارد زیر نیز چک شده اند.

سیستم ها با کابل اینترنت وصل میشن
ضمنا کارت شبکه ها نیز Disable?enable شده اندو نیز درایورشون نصب شده و نیز سیستم ها ریست هم شده اند
لیست SSID های قبلی همگی حذف شده اند
SSID جدید بصورت دستی اضافه شده ولی باز وصل نشد
ضمنا فاصله از مودم هم نداریم
دلیل ظاهر نشدن SSID در سیستم 3و 4 میتونه باشه؟؟

شما تمام کارهای مورد نیاز رو انجام داده اید. سعی کنید در قسمت تنظیمات پیشرفته وایرلس مودم مقادیر را مقداری تغییر دهید. مانند پهنای باند، کانال دستگاه و ... . اگه مشکل حل نشد بهتره به فکر یه مودم دیگه باشید.
نقل قول کردن
 
 
0 #435 سعید یاوری 1394-04-04 15:01
به نقل از هادی:
خسته نباشید من مودمم چراغ اینترنتش روشن نمیشد زنگ زدم مخابرات گفت باید مودمو ریست کنی .منم ریستش کردم الان کلا همه چراغاش به جز lan خاموشه چراغ پاورم قرمزه میتونید بگید باید چیکار کنم

قرمز بودن چراغ پاورمعمولا نشانه ایراد در دستگاه هست.
نقل قول کردن
 
 
0 #434 سعید یاوری 1394-04-04 15:00
به نقل از بهرام:
باعرض سلام وخسته نباشيد من مودم وبردم تست كردن سالمه كيسم بردم بايه مودم ديكه. ..درست بود ولى الان توتنظيماتش نميره ريست ميكنم مروركر دو دور ميچخه قطع ميشه لطفا كمكم كنيد

مطلبی در سایت با عنوان : چرا نمی توانم وارد صفحه تنظیمات شوم، وجود داره ، مطالعه بفرمایید
نقل قول کردن
 
 
0 #433 سعید یاوری 1394-04-04 14:58
به نقل از بابک:
با درود فراوان

مودم من مشکل فنی دارد!
چراغ ADSL چندبار چشمک میزند و ثابت نمیشود.با مودمهای دیگر تست کردم مشکلی نداشته و مطمئنم مشکل سخت افزاری است
باری تعمیر می توانید راهنمائی کنید ؟
فیکس نشدن چراغ ADSL به کدام قیمت مدار مریوط می باشد ؟
سپاس

چیپ ADSL دوست عزیز . در بازار وجود نداره که بخواید تعویض کنید و به صرفه هم نیست.
نقل قول کردن
 
 
+2 #432 سعید یاوری 1394-04-04 14:53
به نقل از حسین بدبخت:
سلام. چراغ adslمن چشمک میزنی ولی چراغ اینثرنت خاموشه گمکم کنید

چراغ ADSL باید ثابت بشه. ممکنه مودم اشکال داشته باشه. در مطلب این صفحه بطور کامل بحث شده است
نقل قول کردن
 
 
+1 #431 سعید یاوری 1394-04-04 14:51
به نقل از مسعود معینی:
با سلام. من مودم D-Link دارم. تنظیمات مودم رو به طور کامل انجام میدم. مشکل اینه که وقتی همه تنظیمات به پایان میرسه و مودم رو خاموش و روشن میکنم کانکت میشه ولی علامت زرد رنگ روی کانکشن قرار میگیره. ping 4.2.2.4 هم که میزنم Destination Host Unreachable میده. البته troubleshouting ویندوز رو که میزنم میگه DNS not responsive. البته این رو هم بگم که مودم خودش Firewall داره و هیچ راهی برای غیرفعال کردنش هم وجود نداره. به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه؟

در مراحل تنظیمات قسمتی برای ست کردن DNS داره. سعی کنید در اونجا از DNS های عمومی مانند 4.2.2.4 و 8.8.8.8 استفاده کنید. نتیجه رو اعلام کنید لطفا
نقل قول کردن
 
 
+1 #430 سعید یاوری 1394-04-04 14:49
به نقل از بهروزویسی:
سلام مودم tp- link8901n دادم به مشتری با اینترنتش مشکل داره قطع ووصل میشه اما با مودم dlinkاینجوری نیست مرا راهنمایی کنیید گویا این ispبا تی پی لینک مشکل داره موندم با 20مودم تی پی لینک

با ISP مورد نظر صحبت کنید چون با تغییر برخی پارامترها در DSLAM های ISP معمولا این مشکلات برطرف میشه.
نقل قول کردن
 
 
+1 #429 حسین بدبخت 1394-04-02 01:57
سلام. چراغ adslمن چشمک میزنی ولی چراغ اینثرنت خاموشه گمکم کنید
نقل قول کردن
 
 
+2 #428 nevisande 1394-04-02 01:19
سلام
من مودم tplink 8901G دارم الان مدتی هست که دچار مشکل عجیب غریبی شدم و اون این هست که تا زمانی که کامپیوترم روشن هست هم از طریق کامپیوتر و هم از طریق موبایل می توانم به اینترنت وصل شوم ولی به محض ریسیت دستگاه کامپیوتر یا خاموش شدن آن اتصال اینترنت کامپیوترم قطع میشه ولی با موبایل می توانم به اینترنت وصل شوم و تنها زمانی این مشکل رفع میشه که مودم را ریسیت کنم و تنظیماتش را اجرا کنم ولی باز هم با خاموش شدن سیستم روز از نو روزی از نو
لطفا مرا راهنمایی کنید تا این مشکل بغرنج را برطرف نمایم
لازم به ذکر است که کامپیوتر رو ویروس یابی هم کردم حتی ویندوز هم عوض کردم ولی مشکل حل نشده
خواهش می کنم پاسخ را به ایمیلم ارسال کنید
متشکرم
نقل قول کردن
 
 
0 #427 Mohammad Hyper 1394-03-30 15:38
سلام من تبلت Lenovo Ideatab A 3000 دارم در تنظیمات wifi تبلت زده connected ام حتی گوگل رو باز نمیکنه کل سیستم و تبلت و تلفن رو چک کردم اما نتیجه ای نگرفتم.
نقل قول کردن
 
 
+8 #426 کاربر 1394-03-28 13:10
سلام خسته نباشید
مودم من tp link
یه بار رمز وای فای رو عوض کردم
ولی الان نمیتونم وارد این IP بشم 192.168.1.1که یوزر و پسورد رو وارد کنم و بتونم دباره رمزو عوض کنم
مودمو ریست هم کردم ولی باز هم نشد با دو مرورگرفایر فاکس و کروم هم امتحان کردم ولی اصلا این IP رو واسم نمیاره
میخواستم بدونم مشکلش چیه!
با تشکــــــــــر
نقل قول کردن
 
 
+8 #425 zahra.as20 1394-03-28 10:35
سلام. حدودا 4 روزه که اینترنتم مخصوصا زمانی که از طریق گوشی با وای فا میخوام کانکت شم مشکل پیدا کرده . وای فا و مودم نشون میده که کانکت هستم اما هیچ صفحه ای لود نمیشه از طریق کابل که به پی سی وصل میشم هم همین اتفاق میفته اما وقتی کلید وایرلس رو از روی مودم خاموش می کنم نت pc درست میشه و مثل برق کار میکنه اما همین که دوباره دکمه وایرلس مودم رو روشن می کنم نه روpc نت دارم و نه رو گوشی بارها با ISp هم تماس گرفتم میگن هیچ مشکلی نداره. زمانی هم که دکمه وایرلس روشنه دایم (تند وتند)در حال چشمک زدنه .هرکاری هم بگین کردم مودم رو بارها ریست کردم سیستم رو چک کردم ولی نشد که نشد.لطفا راهنماییم کنید
نقل قول کردن
 
 
0 #424 مژگان پ 1394-03-10 19:30
ممنون از مطالب حرفه ای تون.
بسیار کار راه انداز و آموزنده بود. من چند وقته درگیر خاموش بودن چراغ اینترنتم!! واقعا ممنون.
نقل قول کردن
 
 
+5 #423 انصاری 1394-03-07 16:52
سلام من اون تنظیماتی که گفتین رو انجام دادم ولی بازم چراغ اینترنتم روشن نمیشه چیکار کنم؟؟؟؟
نقل قول کردن
 
 
+2 #422 مسعود معینی 1394-03-04 09:41
با سلام. من مودم D-Link دارم. تنظیمات مودم رو به طور کامل انجام میدم. مشکل اینه که وقتی همه تنظیمات به پایان میرسه و مودم رو خاموش و روشن میکنم کانکت میشه ولی علامت زرد رنگ روی کانکشن قرار میگیره. ping 4.2.2.4 هم که میزنم Destination Host Unreachable میده. البته troubleshouting ویندوز رو که میزنم میگه DNS not responsive. البته این رو هم بگم که مودم خودش Firewall داره و هیچ راهی برای غیرفعال کردنش هم وجود نداره. به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه؟
نقل قول کردن
 
 
0 #421 سحر ملکی مقدم 1394-03-03 23:38
سلام و خسته نباشی..مودم tp-link w8901n دارم و لپ تاپم هم lenovo b 570 eهست..مدتی هست که با کارت شبکه وایرلس میتونم به اینترنت وصل شم ولی با lan نمیتونم..موقع عیب یابی اعلام میکنه the local area connection doesn't have a valid ip address ..از مخابرات اینترنت گرفتم..نمیدونم مشکل چیه..مخابرات تماس گرفتم گفتند مشکل از کارت شبکته با این تلفهنای حل مشکلات کامپیوتری تماس گرفتم ای پی ست کردم باز هم درست نشد..نمیدونم چی کار کنم..اگر راهنمایی کنید ممنون میشم
نقل قول کردن
 
 
+3 #420 امیر محمد 1394-03-03 20:39
سلام

مودم من هر دو یا سه ساعت یا هروقت که بخواد چراخ خط و اینترنتش میپره و بعد از یک دقیقه دوباره برمیگرده تو تنظیماتشم دنبال گذینه keep alive گشتم اما پیداش نکردم لطفا رهنمایی کنید.
نقل قول کردن
 
 
+3 #419 سعید پوررجبی 1394-02-30 13:58
سلام . خسته نباشید
برای کانفیگه مودمم چند بار اقدام کردم دقیقا مثله راهنمایی شما جلو میرم اما وقتی به مرحله آخر که میرسم و رمز و میزارم به مرحله جلو که میرم کلا اینترنت قطع میشه . ممنون میشم کمکم کنید
نقل قول کردن
 
 
0 #418 آزادی 1394-02-30 10:25
ما 5 سیستم داریم 2 تا از طریق وایرلس وصل هستن که کانکت هستن ولی 3 تای دیگه از طریق کابل از دیروز تا حالا کانکت نمیشن مودم ما zyxel
مدل p-660hw
اینترنت هم از شرکت شاتل گرفتیم که تماس گرفتم گفتن از طرف آنها مشکلی نداریم
کابلها را هم چک کردم مشکلی نداشت
اگه میشه راهنمایی کنید
نقل قول کردن
 
 
+1 #417 آخسسه 1394-02-21 09:44
سلام
من تمامی تنظیمات مودم رو بصورت انجام دادم و تمامی چراغهای مربوطه فعال هستند منتهی نوع اتصال بصورت Limited هستش.
لازم به ذکر است که با همین تنظیمات روی یک مودم دیگه بدون مشکل به شبکه متصل شدم .
خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.
نقل قول کردن
 
 
+3 #416 هاشمی 1394-02-15 12:49
سلام
هنگام اتصال با لب تاب روی کانکشن limited access می آورد ولیکن با گوشی مشکلیبرای اتصال ندارد.ممنون اگه راهنمایی کنید
نقل قول کردن
 
 
+2 #415 امینی 1394-02-15 10:15
سلام من مودم دی لینک 2750 u خریدم و مخابرات اومد وصلش کرد مشکلش اینه که تب لتم و گوشی داداشم در سرچ وایلرس اسم مودم را پیدا میکنه و بهش میتونه وصل شه اما لب تاپم و گوشی خودم و پدرم در سرچ شبکه های وایلرس نمیتونه مودم را پیدا کند در حالی که مودم همسایه مان را میتواند پیدا کند و به راحتی به ان متصل شود اما مودم خودمان را نمیتواند و فقط تب لت و گوشی برادرم در سرچ میتواند پیدایش کند و گاهی در سرچ توسط لب تاب یک شبکه پیدا میکند به نام unnamed network که باز هم SSID را دستی که وارد میکنم باز نمیتواند پیدا کند و وصل شود، لطفا راهنمایی کنید به مخابرات هم که تماس میگرم کاری نتوانستند بکنند مودم هم نو هست و تازه گرفته ام. در صورت امکان جواب را به من میل بفرمایید ممنون میوشم
نقل قول کردن
 
 
+4 #414 زهرا 1394-02-14 21:07
با سلام
ممنون از مطالب مفیدتان
من از طریق کامپیوتری که با کابل شبکه به مودم tp-link وصله، می تونم به نت وصل بشم اما از طریق لپ تاپ و چند تا موبایل نمی تونم.
چراغ WLAN هم روشنه
همه موارد گفته شده در مقاله شما را هم چک کردم
تا حالا یکبار دیگه هم این اتفاق افتاده بود. همه دستگاه های ثا نویه وصل بودند، اما بدون اینکه تغییری در تنظیمات مودم ایجاد بشه، همه آن دستگاه ها قطع شدند.
یکبار هم ارر اتصال محدود را داد و بعد از یک هفته خودش دست شد
از خاموش و روشن کردن گرفته تا کانفیگ( رسیت ) ، رمز عوض کردن و ...
همه را انجام دادم
اما ازبازهم چند شبه بدون تغییری در تنظیمات موبایلها وصل نمیشنو لپ تاپ.ارر اینبارش ( در محدوده نیست ) هست

چه کنم؟؟؟؟
نقل قول کردن
 
 
0 #413 عباسd 1394-02-11 21:17
سلام من یه مودم دی لینک دارم که وقتی به اینترنت وصل میشم گوشی تلفنم قطع میشه. می تونین راهنمایی کنین چیکارکنم؟
نقل قول کردن
 
 
+3 #412 arman 1394-02-10 19:16
سلام من مودمw8151n دارم ارور901میده ینی چه؟
نقل قول کردن
 
 
0 #411 گلناز 1394-02-07 14:47
مطالبتون بسیار عالی و آموزنده بود.....
مرسییییی
موفق باشید همییییشه.
نقل قول کردن
 

نوشتن دیدگاه

خواهشمندیم قبل از طرح سوال موارد زیر را مطالعه فرمایید:

  1. از طرح سوالات تکراری اجتناب کنید که پاسخ داده نخواهد شد. ابتدا در قسمت جستجوی سایت سوال مورد نظر خود را جستجو کنید تا بتوانید موارد مشابهی که پاسخ داده شده اند را پیدا کنید.
  2. نوشته های فینگلیش حذف میشوند.
  3. صفحه راهنمای عیب یابی مودم های ADSL مرحله بعدی برای رفع اشکالات شما در هنگام تنظیم مودم هاست.
  4. بیاد داشته باشید اگر مراحل آموزش را با دقت انجام میدهید و بازهم موفق به تنظیم دستگاه خود نمی شوید، ممکن است دستگاه شما ایراد سخت افزاری داشته باشد.
  5. آموزش ها و پاسخ به سوالات به هدف انتشار اطلاعات مفید بوده و رایگان می باشند پس لطفا هیچگاه از تلفن های واحد فروش این وبسایت جهت طرح سوالاتی غیر از پشتیباتی فروش، استفاده نکنید.
  6. زمان پاسخ دهی به سوالات شما ممکن است بنابه مشغله کاری مدیران وبسایت، طولانی شود.
  7. سوال متناسب با موضوع مقاله را بیان کنید.
  8. پاسخ سوالات در هیمن صفحه و برای عموم منتشر خواهد شد و ارسال پاسخ به ایمیل شما امکان پذیر نیست.




تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جستجوی سایت

به دنبال ما

Facebook LogoTwitter logoPlus logoRSS Logo

آمار سایت

امروزامروز2944
دیروزدیروز2999
این هفتهاین هفته5943
این ماهاین ماه62149
همه روزهاهمه روزها2866892

-